Transfer domeny .pl od innego operatora


Co to jest transfer obsługi domeny internetowej?

Transfer domeny jest niczym innym jak przeniesieniem jej od obecnego do nowego operatora. Innymi słowy, jest to zmiana firmy, która wspiera utrzymanie danej domeny. Jest to idealne rozwiązanie w przypadku, gdy inne usługi (np. hosting czy certyfikat SSL) znajdują się u jednego usługodawcy, natomiast domenę obsługuje inny operator. Zmiana usługodawcy oznacza zlecenie obsługi finansowej oraz technicznej innemu rejestratorowi. Osoby korzystające ze strony internetowej lub skrzynek e-mail znajdujących się pod przenoszonym adresem nie zauważą zmiany operatora, jeżeli nie zmienisz delegacji domeny w czasie transferu.

Transfer domeny .pl do AZ.pl od innego operatora

Obsługa wszystkich usług w ramach tego samego operatora znacznie ułatwia zarządzanie techniczne domeną i opłatami za różne usługi. W momencie gdy planujesz przenieść domenę od innego operatora do AZ.pl, konieczne jest uzyskanie od obecnego usługodawcy kodu Authinfo. Przeniesienie domeny do AZ.pl oznacza możliwość opłacania faktur za przedłużenie domeny (obsługę billingową) w Panelu klienta oraz możliwość zarządzania nią (np. samodzielne dodawanie rekordów domeny) z tego samego miejsca. Co więcej, w przypadku domen .pl transfer jest darmowy.

Dodatkowo okres ważności domeny jest przenoszony wraz z jej transferem. Oznacza to, że jeżeli domena jest ważna jeszcze przez 3 miesiące, po jej przeniesieniu data wygaśnięcia domeny nie ulegnie zmianie. Warto również wspomnieć, że transferu domeny .pl można dokonać dopiero po 5 dniach od jej opłacenia lub poprzedniego transferu.

Pamiętaj, że jeśli chcesz, aby domena prowadziła na serwer w AZ.pl po zakończonym transferze, możesz ją wydelegować na serwery DNS AZ.pl przed rozpoczęciem transferu. Zmiana serwerów DNS może zostać zauważona przez użytkowników.

Jak przetransferować domenę?

Przede wszystkim, należy uzyskać kod Authinfo od obecnego operatora. Taki kod jest jednoznaczną informacją konieczną do autoryzacji domeny. Dzięki temu wydawany jest on jedynie właścicielowi domeny i tylko on może ubiegać się o jego uzyskanie. Sposób uzyskania kodu może się różnić w zależności od usługodawcy.

Transferu domeny do AZ.pl możesz dokonać wchodząc na naszą stronę internetową, lub za pośrednictwem Panelu klienta. Po wejściu na stronę główną, z menu wybierz zakładkę „Domeny”, a następnie „Transfer domen”:

W oknie, które się pojawi, wpisz adres Twojej domeny:

Możesz również wpisać adres Twojej domeny w widoczną na stronie głównej wyszukiwarkę:

 

Następnie w zaznaczonym miejscu wpisz kod Authinfo otrzymany od poprzedniego operatora:

Jeżeli chcesz przenieść domenę z poziomu Panelu klienta, postępuj zgodnie z poniższymi krokami:

  1. Zaloguj się do Panelu klienta.
  2. Z menu po lewej stronie wybierz zakładkę „Domeny”.
  3. Wybierz box „Transferuj domenę”.
  4. W wyznaczone miejsce wpisz adres Twojej domeny i kliknij „Sprawdź”.
  5. Wybierz interesujący Cię okres rejestracji.
  6. W wyznaczonym miejscu wpisz otrzymany wcześniej od poprzedniego rejestratora kod Authinfo.
  7. Kliknij „Zatwierdź”.

Jak uzyskać kod Authinfo?

Podczas przenoszenia domeny między dwoma operatorami konieczne jest posiadanie kodu umożliwiającego autoryzację tej operacji. Nosi on nazwę Authinfo i wydaje go obecny operator domeny. W AZ.pl do wydania kodu Authinfo konieczne jest utworzenie wniosku przy pomocy Panelu Klienta. Szczegółową instrukcję utworzenia wniosku w AZ.pl znajdziesz tutaj. >> 

Przed rozpoczęciem procesu przeniesienia domeny koniecznie sprawdź, czy wszystkie dane osobowe, które zostały podane przy jej rejestracji, są poprawne. Szczególnie zwróć uwagę, czy posiadasz dostęp do podanego u Twojego operatora kontaktowego adresu e-mail, gdyż najprawdopodobniej tam zostanie wysłany kod Authinfo.  

Pamiętaj, że kod Authinfo może występować pod różnymi nazwami: AuthCode, auth code, transfer key, transfer secret, EPP code, EPPT authentication code czy EPP authorization code. 

Jeżeli rejestrator odmawia wydania kodu Authinfo mimo spełnienia wszystkich wytycznych odnośnie jego otrzymania, możesz złożyć skargę do NASK. W tym celu postępuj zgodnie z instrukcjami opisanymi na tej stronie. 

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Filter by Article Categories
Program partnerski AZ.pl
Program partnerski: Hosting WWW
Program partnerski> Certyfikaty SSL
Program partnerski: Domeny .pl
Poczta e-mail w AZ.pl
Poczta Webmail
Konfiguracja programu pocztowego
Obsługa kont e-mail w panelu
OX Business - poczta dla firmy
Akademia AZ.pl
Popularne pytania
Rejestracja usług
Faktury i płatności
Obsługa panelu klienta
Logowanie i zmiana hasła
Użytkownicy panelu klienta
Konto i rozliczenia
Domeny
Hosting
Listy mailingowe
WebFTP
Serwery VPS
Skrzynki e-mail
Strony WWW (Kreator WWW)
Nowy Certyfikaty SSL
Pomoc i kontakt
Obsługa domeny internetowej
Obsługa hostingu WWW
Automatyczna instalacja CMS
Obsługa serwerów VPS
Zarządzanie VPS
Serwery VPS
Produkty i usługi
Bezpieczeństwo
G Suite - Poczta dla firm
Terminal płatniczy SumUp
Asystent AZ
Reklama internetowa
Poczta Xchange Pro
Tworzenie stron WWW
Sklep internetowy AZ.pl
RODO w sklepie internetowym
Panel sklepu
Produkty
Zamówienia
Klienci
Konfiguracja
Zamówienia i płatności
Opcje produktów
Promocja sklepu
Integracje
Systemy aukcyjne
Inne integracje
Porównywarki cen
Integracje partnerów
Inne zagadnienia
Modyfikacja wyglądu
Raporty i statystyki
Kwestie techniczne
Porady
Dodatki (Partnerzy + Store Manager)
Store Manager
Office 365
Fakturowanie
SEO rankingCoach
Kreator stron WWW
Hosting WordPress
Regulacje RODO
Pozostałe

jak się zalogowaćjak zmienić hasłojak sprawdzić pocztękonfiguracja pocztyftp

lub