Wycofanie obsługi TLS 1.1 na serwerach WWW

Informujemy, że od dnia 29.03.2021 rozpoczęty zostanie proces wycofywania obsługi TLS 1.1 na serwerach WWW w az.pl. Wyłączanie obsługi TLS 1.1 będzie wprowadzane stopniowo i cały proces powinien zamknąć się w ciągu kilku najbliższych tygodni.

Co to jest TLS?

TLS (ang. Transport Layer Security) jest to najczęściej stosowany protokół zabezpieczeń dla przeglądarek internetowych i innych aplikacji, które wymagają bezpiecznej wymiany danych w sieci Internet. Możesz być tego nieświadomy, ale korzystasz z TLS za każdym razem, gdy otwierasz przeglądarkę internetową.

Jeżeli adres odwiedzanej przez Ciebie strony zaczyna się od przedrostka: https://, oznacza to, że transmisja pomiędzy serwerem a twoją przeglądarką jest szyfrowana właśnie przy pomocy protokołu TLS.

Co oznacza wycofanie obsługi TLS 1.1 na serwerach WWW?

Hosting w az.pl jest usługą internetową, więc korzystasz z niej w ramach bezpiecznych połączeń sieciowych, np. za pomocą przeglądarki internetowej. Wszystkie te połączenia są zabezpieczone przez TLS.

W momencie, gdy pojawiają się nowe przeglądarki i systemy operacyjne, to implementowane są do nich nowe standardy zabezpieczeń. Zdarza się jednak, że starsze wersje przeglądarek i systemów operacyjnych nie są aktualizowane pod kątem nowych standardów (np. przez zaniechanie użytkownika aplikacji).

Gdy standardy zabezpieczeń wzrastają, należy zrezygnować ze starszych i słabiej zabezpieczonych aplikacji. Oznacza to, że należy na bieżąco aktualizować system operacyjny i przeglądarkę, aby zabezpieczone strony WWW, znajdujące się na serwerach w az.pl, mogły zezwolić na połączenie.

Wycofanie obsługi TLS 1.1 na serwerach w az.pl oznacza, że starsze wersje aplikacji (np. przeglądarki internetowe) mogą przestać łączyć się z serwerami w az.pl. W takiej sytuacji zalecane jest zaktualizowanie tych aplikacji i/lub systemu operacyjnego, aby połączenie z usługami w az.pl było nadal możliwe.

Czy zmiana TLS mnie dotyczy?

Wycofanie obsługi TLS 1.1 może dotknąć osoby korzystające ze starych systemów operacyjnych lub przeglądarek (które nie wspierają TLS 1.2 lub TLS 1.3). Jeżeli używasz aktualnej przeglądarki i systemu operacyjnego, zmiana ta będzie dla Ciebie niezauważalna.

Przykładowe aplikacje, które nie wspierają korzystania z TLS 1.2 lub wyższej wersji

W przypadku poniższych wersji aplikacji należy przejść na jego nowszą wersję lub zmienić ją na inną aplikację, która wspiera stosowanie TLS 1.2 lub wyższe:

  • Android Browser 4.4.4 i jego starsze wersje,
  • Firefox w wersji niższej niż 27,
  • Google Chrome w wersji niższej niż 29,
  • Opera w wersji niższej niż 16,
  • Safari w wersji niższej niż 7,
  • Internet Explorer 8 – 10 w systemach Windows 8 i wcześniejszych wersjach*

*W systemie Windows 8 i 7 dla Internet Explorer 8 – 10 możliwe jest ręczne włączenie obsługi TLS 1.2 w ustawieniach przeglądarki.

Jaka wersja TLS obsługiwana jest na serwerach w az.pl?

Obsługiwana wersja to TLS 1.2 oraz TLS 1.3. Od 29.03.2021 rozpoczynamy proces wycofywania obsługi TLS 1.1 na serwerach w az.pl.

Przykłady komunikatów błędów w przeglądarkach niewspierających TLS 1.2 lub wyższej wersji

Treść komunikatu o błędzie zależy od przeglądarki, której używasz. Komunikaty błędów będą wyświetlane tylko na starszych wersjach przeglądarek internetowych.

Komunikaty o błędach generowane przez warstwę komunikacji SSL nie są definiowane przez az.pl. Są one generowane przez przeglądarkę przed nawiązaniem połączenia z serwerem w az.pl. Poniżej przedstawiono kilka przykładów błędów, jakie można napotkać przy przeglądarkach, które nie wspierają TLS 1.2 lub wyższej wersji.

Internet Explorer 8 w systemie Windows 7:

 

Internet Explorer 11 w systemie Windows 7:

Protokół TLS 1.2 w przeglądarce IE 11 powinien być włączony domyślne, lecz można go wyłączyć.
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Filter by Article Categories
Program partnerski AZ.pl
Program partnerski> Certyfikaty SSL
Program partnerski: Domeny .pl
Program partnerski: Hosting WWW
Poczta e-mail w AZ.pl
Poczta Webmail
Konfiguracja programu pocztowego
Obsługa kont e-mail w panelu
OX Business - poczta dla firmy
Akademia AZ.pl
Popularne pytania
Rejestracja usług
Faktury i płatności
Obsługa panelu klienta
Logowanie i zmiana hasła
Użytkownicy panelu klienta
Konto i rozliczenia
Domeny
Hosting
Listy mailingowe
WebFTP
Serwery VPS
Skrzynki e-mail
Strony WWW (Kreator WWW)
Nowy Certyfikaty SSL
Pomoc i kontakt
Obsługa domeny internetowej
Obsługa hostingu WWW
Automatyczna instalacja CMS
Obsługa serwerów VPS
Zarządzanie VPS
Serwery VPS
Produkty i usługi
Bezpieczeństwo
G Suite - Poczta dla firm
Terminal płatniczy SumUp
Asystent AZ
Reklama internetowa
Poczta Xchange Pro
Tworzenie stron WWW
Sklep internetowy AZ.pl
RODO w sklepie internetowym
Panel sklepu
Produkty
Zamówienia
Klienci
Konfiguracja
Zamówienia i płatności
Opcje produktów
Promocja sklepu
Integracje
Systemy aukcyjne
Inne integracje
Porównywarki cen
Integracje partnerów
Inne zagadnienia
Modyfikacja wyglądu
Raporty i statystyki
Kwestie techniczne
Porady
Dodatki (Partnerzy + Store Manager)
Store Manager
Office 365
Fakturowanie
SEO rankingCoach
Kreator stron WWW
Hosting WordPress
Regulacje RODO
Pozostałe

jak się zalogowaćjak zmienić hasłojak sprawdzić pocztękonfiguracja pocztyftp

lub